Gazdaság,  Hírek

Heathrow leállásának oka továbbra is rejtély

Egy friss jelentés szerint a Heathrow repülőteret érintő tűzeset gyökér oka még ismeretlen, ami azt jelenti, hogy a világ számos utazását befolyásoló esemény hátterében álló tényezők egyelőre tisztázatlanok. Az áramkimaradás következtében a Heathrow repülőtér március 21-én jelentős időre leállt, miután egy közeli elektromos alállomás tűz ütött ki az előző este. A Nemzeti Energia Rendszer Üzemeltetője (Neso) csütörtöki jelentése szerint a tűz egy transzformátor lecsatlakozása miatt keletkezett a Hayes-ben található alállomásnál, amely London nyugati részén található.

A repülőtér vezetősége üdvözölte a jelentés előzetes megállapításait, és reméli, hogy a végleges jelentés választ ad arra, hogy mi okozta a tüzet. A metropolita rendőrség terrorelhárító egysége azonnali nyomozást indított az ügyben, de a Neso megjegyezte, hogy a nyomozók nem találtak gyanús elemeket, ami arra utal, hogy a tűzeset nem volt szándékos. Az áramkimaradás több mint 270,000 utazást érintett, ami hatalmas fennakadást okozott a világ légi közlekedésében. Ed Miliband, az energiáért felelős miniszter azonnali nyomozást rendelt el, hogy megakadályozzák hasonló esetek jövőbeni előfordulását, és utasította a Nesot, hogy az elsődleges megállapításait hat héten belül nyújtsa be.

A Heathrow repülőtér vezetését kritizálták a repülőtér leállításának döntése miatt, valamint a hosszú leállás miatt, amely a tűzesetet követte. A Neso jelentése szerint az áramot hét órával a repülőgépek újraindítása előtt állították helyre a repülőtér termináljain. A jelentésben részletes idővonalat is közöltek a tűz keletkezéséről, amely a ’60-as években épült North Hyde alállomásnál történt. A tűz március 20-án, 23:21 GMT-kor kezdődött, és egyidejű áramkimaradást okozott. Az áramkimaradás 66,919 belföldi és kereskedelmi ügyfelet érintett, beleértve a Heathrow repülőteret is. A Met Police 00:42-kor nagyobb eseményt hirdetett, és a repülőtér vezetése 01:11-kor hozta meg a leállítási döntést.

Fintan Slye, a Neso vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy fontos, hogy a megfelelő tanulságokat levonják az esetből a jövőbeli hasonló események megelőzése érdekében. Az áramot 06:25-kor állították helyre a repülőtér alállomásain, más közeli alállomásokról érkező áramkörök felhasználásával, és az összes terminál áramellátását 10:56-ra indították újra. Azonban a repülőgépek csak 18:00 után állhattak újra forgalomba, miután a biztonsági ellenőrzések befejeződtek. A repülőtér teljes kapacitásának helyreállítása 14:23-ra fejeződött be.

A Heathrow repülőtér három elektromos alállomásra támaszkodik, és rendelkezik vészhelyzeti tartalék áramellátással, például dízelgenerátorokkal és akkumulátorokkal, de ezek csak a legfontosabb biztonsági rendszerek működését biztosítják, mint például a leszálló berendezések és a kifutópálya világítása. Thomas Woldbye, a repülőtér vezérigazgatója korábban elmondta, hogy a leállítást nem az áramhiány okozta, hanem az az idő, amíg átálltak a sérült alállomásról a működő alállomásokra. A Heathrow vezetősége a repülőtér „mérete és működési bonyolultsága” miatt döntött a leállítás mellett a biztonság érdekében.

A Neso megerősítette, hogy az áram helyreállítását követően „biztonsági ellenőrzési időszak” következett, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a biztonság szempontjából kritikus rendszerek teljes mértékben működőképesek, mielőtt az utasok megérkeznek a repülőtérre. A Heathrow repülőtér nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a tűz okának és a két transzformátor hatásainak tisztázása hozzájárulhat a brit energiahálózat jövőbeli ellenálló képességének növeléséhez. A North Hyde alállomást birtokló Nemzeti Hálózat és az energiaszolgáltató SSEN is üdvözölte az előzetes megállapításokat, és várják a Neso teljes jelentését. A londoni tűzoltóság korábban arról számolt be, hogy a tűz egy szigetelő olajat tartalmazó transzformátort érintett, amely teljes lánggal égett, és ez jelentős veszélyt jelentett a magas feszültségű berendezések közelsége miatt.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c6283577llqo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük